Direktlänk till inlägg 1 oktober 2018

Inatt drömde jag att staten tvingades betala tillbaka vad de stulit ifrån mig...

Av lagelagloes - 1 oktober 2018 15:58

Jag drömde att systembolaget var rent kommunistförmynderi. Jag drömde att den svenska statsmakten stal pengar från folk i form av moms och skatt. Det var därför rätt att sno tillbaka vad staten stulit ifrån oss. Jag drömde att jag "lånade" en bandvagn och körde rätt in genom skyltfönstret på systembolaget och rätt in i butiken.

Väl där inne snodde jag tillbaka allt de stulit från mig i form av alkoholskatt sedan jag fyllde tjugo. Whisky, gin, brännvin, vodka, rom, tequila, konjak och de dyra likörerna. Jag tog de kostsamma dryckerna för att det skulle kosta de jävlarna mest och de hade då levt loppan på mina skattepengar: porrklubbsbesök och champagne i stora lass, medan jag fick titta på billig porr på en tiotumstv och dricka hemgjort starkvin. Jag hade skidmask och solglasögon på mig.

I drömmen var det ett systembolag i centrum och lördag natt mot söndag och krogarna hade nyligen stängt så folk kom för att plundra öl och vin till sina efterfester. De öppnade champagner och viner och provsmakade och de de inte gillade slängde de helt sonika i väggen. Alkisarna var sugna på extrastarka öl. Och folk bah: "vars fan e påsarna?" och nån annan bah: "där! vid kassorna!" Det var härligt att se folk leva upp. Inte mig emot. De fick gärna plundra, de hade väl också blivit lurade av det sociala experimentet. Jag slängde alla kartonger med påsar åt deras håll, tog de sista likörerna och körde rakt ut genom entrédörrarna.

Jag var rosenrasande på den svenska modellen i drömmen, för hur de lurat mig alla dessa år. Väl ute ur butikjäveln hörde jag polissirener långt borta. Jag puttrade iväg med min bandvagn. Cykelvägarna. Där letade de inte. Så drömde jag att mina kompisar och jag hade jordens fest med Ramones Mania på högsta volym. De fick varsin flaska sprit och likör när de gick. Sedan drömde jag att jag var i Tyskland eller vilket land som helst där spriten är fri och där köpte jag öl och sprit i fortsättningen. Vi hade en leksaksregering som sa att vi skulle vara ansvarsfulla med spriten, bara för att en av tio betalade deras porrklubbsbesök och champagnefester.   Vad har jag för Moralisk Förpliktelse egentligen att ansvara för de som inte kan dricka måttligt, en av tio, är det rätt och riktigt det? "Den som köper brännvin han är helt normal, men den som dricker upp det han är asocial" (Eddie Meduza: släpp en fis)

Nej! Största Möjliga Frivilliga Deltagande, tack! Systembolaget kan ha en dricksburk eller nåt som det är HELT FRIVILLIGT om man vill lägga pengar i eller ej, som kan gå till alkoholistvården. Varför måste Hela Samhället anpassa sig till de som anses ha alkoholproblem?

"Men svensson höll på att supa iiihjäääl sig för 150 år sedan!" Ja, du. Vad FAN är det som säger att det PROMPT kommer att hända igen?! Varför skuldbelägger ni mig för något som hände för över 150 år sedan???!!!  

Det var läkarnas fel att svenne höll på att supa ihjäl sig. En snaps för att vakna till liv, två mot lössen, en för aptiten och en för att smälta maten och så höll det på dagarna i ända. När jag vaknade upp ur drömmen i morse gapflabbade jag i flera minuter och jag har mått så in i helvete bra hela dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lagelagloes - 9 oktober 2018 14:54

grymmaste, den mest orättvisa, den blodtörstigaste, den mest despotiske och den mest fientlige guden mot människans värdighet och frihet. Likväl skapade han människan, man vet inte av vilken nyck, antagligen för att fördriva sin leda som måste ha var...

Av lagelagloes - 2 oktober 2018 14:12

"Att STYRAS är att iakttas, inspekteras, spioneras på, ledas, tvingas av lagen, räknas, regleras, inskrivas, indoktrineras, förmanas, behärskas, kontrolleras, beräknas, värderas, censureras, befallas, av varelser som varken har rätten eller visheten ...

Av lagelagloes - 28 september 2018 12:38

Jo, i Metro, torsdag 27 september 2018 står om en man som kallats till mönstring, men hade inte "tid" på grund av studier. Vi har totalförsvarsplikt numera och alla mellan 16 - 70, kvinnor såväl som män, förväntas göra värnplikten. Det var bättre när...

Av lagelagloes - 27 september 2018 18:40

Jag är alltså Lage Laglös, eller Herr Laglös, eller Mister Laglös. Mina intressen är musik, lyssnar på allt, men mest blir det nog jazz, punk och hårdrock. Andra intressen är konst, skräckfilmer, westernfilmer, science fiction, JRR Tolkiens böcker, t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards